maandag 14 augustus 2017

Heel veel nagellak....

Ik ben fan van nagellak en dat is te merken aan de hoeveelheid potjes nagellak die ik heb. Nu weet ik dat ik echt niet de recordhouder ben van nagellakpotjes, maar zo kleine vijftig potjes vind ik al redelijk wat. Als ik dan een nieuw kleurtje op mijn nagels wil doen, is het een flink gezoek tussen alle potjes naar de juiste kleur. En dan is het ook nog zo dat ik het niet altijd makkelijk vind om me voor te stellen hoe die kleur er op mijn nagels uitziet. Je begrijpt het al, ik was op zoek naar een beter systeem om een kleur nagellak te kiezen. 


Nu zie je bij de nagelstudio's of bij winkels vaak een nagelwaaier liggen. Dat is ideaal om te bepalen welke kleur het beste bij je past. Op internet kun je van die nagelwaaiers kopen en ik heb er een gekocht. Hier lees je hoe ik mijn nagelwaaier het gemaakt.
Een greep uit mijn collectie

Wat heb je nodig:

Nagellak
UVlamp voor de gellak
Papier of witte stickervellen
Pen
Schaar
Geduld


Hoe ga je te werk:

Als eerste heb ik van papier strookjes geknipt die precies pasten op de staafjes van de nagelwaaier. Je kunt er ook op de waaier schrijven met een stift, maar ik vond papieren stickers handiger.
Mijn nagelwaaier kon ik uit elkaar halen. Dan heb je allemaal losse nagels op staafjes. Hierop plakte ik de stickers met het merk en nummer van de nagellak.
En dan begint het leukste werk. Alle nagels lakken met alle nagellakken die je hebt.
De gellak heb ik laten drogen onder de UVlamp, de andere gewoon aan de lucht.
Iedere lak heb ik twee keer aangebracht. Dat doe ik ook op mijn eigen nagels en zo komt de kleur beter uit.
Als laatste heb ik een topcoat gebruikt. Dat glanst mooi en dan blijft de nagellak ook beter zitten,


Het resultaat:

Een handige waaier met alle nagellakkleurtjes die ik heb. Als ik een nieuw nagellak koop, lak ik meteen een nieuwe kunstnagel. Zo blijf ik bij en kan ik altijd bepalen welke kleur ik op mijn nagels wil.
Mijn nagelwaaier


Inmiddels heb ik naast Sensationails ook andere merken gellak en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Vooral de gellak van het merk Gelartsist is erg goed. Het is goedkoop en blijft zeker een week zitten. Langer dan een week hou ik niet vol, dan wil ik echt een nieuw kleurtje. Dus als je gellak gebruikt, is het zeker de moeite waard om eens een ander merk te proberen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sieraden: hoe maak je een ketting met zwevende kralen?

I edere maand schrijf ik over sieraden. Dit keer laat ik jullie zien hoe je een “zwevende kralen” ketting maakt. Het is een simpele technie...