vrijdag 9 juni 2017

Gellak verwijderen, hoe doe je dat?

Na ruim een week was ik wel uitgekeken op de pink chiffon nagels. Maar hoe verwijder je gellak? Het is geen kwestie van een beetje nagellakremover op een wattenschijfje en boenen maar.
Sensationails heeft een hele handleiding hoe je de nagellak verwijderd, maar je kunt ook hieronder lezen hoe ik het doe.

Wat heb je nodig?


  • Vijl (uit je Sensationail pakket, maar het kan ook een andere vijl zijn)
  • Pluisvrije doekjes of gewoon wattenschijfjes
  • Aceton
  • Klemmetjes
  • Bokkenpoot (metaal of hout)
  • Geduld

Hoe ga je te werk?

  • Als eerste vijl je de glanslaag, de base/topcoat, van je nagels. Hiervoor gebruik je de grijze zijde van de nagelvijl die geleverd is in het sensationailpakket. Stap 1 en 2.
  • Dan doe aceton op de pluisvrije doekjes of wattenschijfjes en plaats je deze op je nagels. Om de doekjes op zijn plek te houden kun je aluminiumfolie om je vinger wikkelen. Ik gebruik speciale herbruikbare klemmetjes. Die kun je via internet goedkoop vinden. Dat is makkelijker en blijft beter zitten dan aluminiumfolie. Stappen 3 t/m 6.



  • Na 10 minuten controleer je of de nagellak heeft los gelaten. Je kunt de nagellak met een bokkenpootje van je nagel afschuiven. Als het niet goed lukt dan moet je het doekje met aceton nog iets langer laten in werken op de nagellak. Stappen 7 en 8.
  • Bij mij duurt het niet langer dan 15 minuten om alle nagellak los te weken.
  • Als alle nagellak verwijderd is, kun je opnieuw nagellak aanbrengen of een nagelverzorgingsproduct aanbrengen.


Bij mij werkt deze methode heel goed. Heb je nog tips of andere trucs? Laat het me weten!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sieraden: hoe maak je een ketting met zwevende kralen?

I edere maand schrijf ik over sieraden. Dit keer laat ik jullie zien hoe je een “zwevende kralen” ketting maakt. Het is een simpele technie...