vrijdag 26 mei 2017

Gellak Sensationail

Het alternatief voor gewone nagellak en gelnagels:

Mijn vorige blog ging over mijn ervaring met gelnagels. Nu wilde ik na dat avontuur toch wel graag mooi gelakte nagels die ook langer zouden houden dan 1 of 2 dagen. Na het internet te hebben afgestruind kwam ik gelnagellak tegen die uithardt onder een UV- of LEDlamp. Na wat vergelijkend onderzoek op internet heb ik het starterspakket van sentationail aangeschaft. Het leek mij het meest handige om mee te beginnen en de prijs was ook niet schrikbarend hoog. Ik heb 64,65 euro betaald bij bol.com.



Wat krijg je en heb je nodig? 

In het pakket zit: 
  • UV led lamp met snoer
  • Primer
  • Base/topcoat
  • Nagelak kleurtje (pink chiffon)
  • Vijltje (twee zijden, een roze en ander grijs)
  • Houten bokkenpoot
  • Cleanser
  • Pluisvrije doekjes
  • Gebruiksaanwijzing

Hoe ga je te werk?

Het is allemaal heel simpel in het gebruik. 
  • Eerst vijl je het oppervlak van je nagel een klein beetje ruw met de roze kant van het vijltje. (stap 2) De grijze kant gebruik je als de nagellak wilt verwijderen. 
  • Daarna duw je de nagelriemen terug met behulp van het bokkenpootje. Je maakt de nagel schoon met de cleanser en het pluisvrije doekje. (stap 3 &4)
  • Hierna smeer je een dun laagje primer op iedere nagel en laat je dat drogen. (stap 5)
  • Ik installeer dan meestal de lamp. 
  • De tweede laag is de base/topcoat. Dit breng je dun aan op je nagels. (stap 6) Pas op dat je de nagelriemen vrij laat. Dan 30 seconden onder de lamp laten uit harden. (stap 7) De lamp heeft een timer waardoor na 30 een pieptoon klinkt, na 60 seconden gaat de lamp automatisch uit. 
Tip: Ik doe eerst de vier vingers van mijn linker hand, dan mijn beide duimen (ze kunnen tegelijk in de lamp) en daarna de vier vingers van mijn rechterhand.

  • Na de base/topcoat lak je de nagels in de gewenste kleur en dit hard je 60 seconden uit onder de lamp. (stap 8 & 9) Je kunt daarna nog een laag kleur aanbrengen. Dat ligt er aan hoe intens je de kleur wilt laten worden. Na iedere laklaag hard je de lak uit. Ik heb met de kleur pink chiffon drie lagen nodig om de nagellak een beetje te laten dekken.
  • Als laatste breng je een laag base/topcoat aan. (stap 10) Dit hard ook weer 30 seconden onder de lamp. (stap 11) 
  • Daarna veeg je met een pluisvrij doekje waarop een beetje cleanser de plaklaag op de nagels weg. (stap 12) 
En klaar!! Je hebt super mooie gelakte nagels voor meer dan een week!


Resultaat:

Je kunt je handen direct gebruiken. Er hoeft niet meer gewacht te worden tot dat de nagellak droog is.  Ik vind het een heel prettig en goed product. Mijn nagellak blijft zeker een week zitten. Ik wil na een week toch weer een ander kleurtje, maar het is niet zo dat de nagellak dan los laat. 
Kortom: een fijn en prettig product. Echt een aanrader. Meer informatie vind je op: www.sensationailpolish.eu/nl 
Heb je ook ervaring met gellak? Laat het me weten!

pink chiffon sensationail

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sieraden: hoe maak je een ketting met zwevende kralen?

I edere maand schrijf ik over sieraden. Dit keer laat ik jullie zien hoe je een “zwevende kralen” ketting maakt. Het is een simpele technie...