zondag 21 mei 2017

Sieraden

Mijn hele leven heb ik al van sieraden gehouden. Of liever gezegd, edelstenen en edelmetalen. Altijd als ik langs een juwelier loop, moet ik even in de etalage kijken en me vergapen aan al het moois wat in de etalage ligt. Ik heb dan ook een hele hoop sieraden. Van goedkoop bij de Kruidvat tot duur bij Schaap-Citroen en de veiling. Mijn fascinatie leidde er toe dat ik cursussen edelsmeden ben gaan volgen. Eerst gewoon bij de plaatselijke stichting beeldende kunsten en later in Schoonhoven bij de vakschool. Het gaf mij een enorme kik om allerlei technieken uit te proberen daarvan sieraden te maken. Niet alleen met zilver, maar ook met onedele metalen en kralen. Naast het maken, is ook de geschiedenis van het sieraad voor mij  een onderwerp waar ik me graag in verdiep. Ik wil dan ook in de komende blogartikelen me niet alleen wijden aan nailart maar ook aan sieraden, juwelen en edelstenen. Waar vind je sieraden? Hoe maak je ze? Welke edelstenen zijn er? Waar let je op als je een sieraad koopt? Antwoord op deze vragen krijg je op komende artikelen op mijn blog. Wil je nog andere onderwerpen besproken hebben? Laat het me weten!



Het Zeeuws veilinghuis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sieraden: hoe maak je een ketting met zwevende kralen?

I edere maand schrijf ik over sieraden. Dit keer laat ik jullie zien hoe je een “zwevende kralen” ketting maakt. Het is een simpele technie...