dinsdag 12 september 2017

Nagels: Simpele nailart stippen...

In een van mijn vorige artikeltjes las je over mijn ervaringen met nagelstickers. Nu is dat natuurlijk heel leuk een sticker, maar wat als je geen water hebt of je wilt gewoon zelf iets leuks maken? Nu ik heb laatst stippen op mijn nagels gezet en ik kreeg een heleboel leuke reacties. Het is super simpel en je hebt een groots effect.


Wat heb je nodig?

Nagellak twee of meer kleuren
Dottingtools (een satéprikker of schuifspeldje voor je haar werkt ook)
Topcoat (mat of glimmend)
Bakpapier
Geduld
Tijd

Hoe ga je te werk:

Ik heb mijn nagels gelakt in één kleur. In dit geval in blauw van het merk Gel Artist. De witte stippen heb ik gezet met witte nagellak van sensationails. 
Met dottingtools heb ik stippen gezet op mijn gedroogde nagellak. Het kost even wat oefening, maar het lukt je zeker. Het maakt namelijk niet uit of je een iets te grote of te kleine stip zet. Alles wat je doet is goed.

  1. Kies de kleur waar je stippen mee wilt zetten. Doe een beetje nagellak op een stukje bakpapier. Dit voorkomt dat de nagellak in het papier gaat zitten. Je kunt ook een plastic ondergrond gebruiken.  Nu is het zaak om snel te werken, gewone nagellak droogt namelijk al als je het uit het potje haalt. Als je gellak gebruikt heb je meer tijd. Deze nagellak droogt alleen als je het onder UVlamp zet.
  2. Je dipt de dottingtool in de nagellak en zet dan voorzichtig stippen op je nagels. Wil je meer stippen dan dip je opnieuw je dottingtool in de nagellak.
  3. Zo ga je verder totdat je tevreden bent over het aantal stippen op je nagels.
  4. De nagellak goed laten drogen aan de lucht of onder de UVlamp.
  5. Hierna kun je een topcoat aanbrengen. Ik heb een glanzende en een matte topcoat gebruikt. Beide geven een super gaaf maar heel anders effect.
  6. Klaar! Wedden dat je reacties gaat krijgen!
 
Het stippen zetten 

Dottingtools:

Ik heb een setje dottingtools gekocht bij de hobbywinkel. Ze zijn eigenlijk bestemd voor kaarten maken, maar ze werken ook perfect voor nailart. Waar het om gaat is dat je een stokje hebt waarmee je een puntje kan zetten. Vandaar dat een simpel schuifspeldje waar je je haar mee vastzet ook helpt. Het fijne van de set die ik heb, is dat hij verschillende puntdiktes heeft. Dan kun je dus makkelijk grote en kleine stippen zetten.
 
Dotting tools met punten van verschillende dikte 

Matte of glanzende topcoat:

Via internet heb ik matte topcoat gekocht. Ik was helemaal niet zo van matte nagellak. De mooiste nagels vindt ik glanzende nagels. Toch wilde ik het eens proberen. Hieronder zie je mijn nagels met glanzende topcoat en matte. Ik moet zeggen matte topcoat is ook wel heel mooi. Het ontwerp wordt dan direct anders. Dus zo kun je variëren terwijl je het ontwerp niet wezenlijk veranderd.
 
Matte en glanzende topcoat

Variatie:

Je kunt in verschillende kleuren stippen zetten. Ik raad je dan aan om kleur voor kleur te werken. Dus eerst alle blauwe stippen en daarna de rode. Dan kun je tussendoor je dottingtool schoonmaken en kunnen de stippen drogen. Dit voorkomt kleurmenging.
Ook kun je nu stickers en stippen combineren of gewoon een heleboel verschillende kleuren gebruiken. 
Allerlei kleuren en stickers en stippen gecombineerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sieraden: hoe maak je een ketting met zwevende kralen?

I edere maand schrijf ik over sieraden. Dit keer laat ik jullie zien hoe je een “zwevende kralen” ketting maakt. Het is een simpele technie...